Ekologia zazwyczaj kojarzy się z ochroną środowiska. Unijne dyrektywy pilnują aby państwa członkowskie uwzględniały najnowsze standardy dbania o środowisko. Większość współczesnych konsumentów nie zadowala się dawnymi rozwiązaniami. Często poszukiwane są produkty, które jak najmniej szkodzą środowisku.

Marketing ekologiczny wiąże się z uwzględnianiem w procesie produkcyjnym materiałów, które nie byłyby robione ze zwierząt. Zwierzęta uzyskują coraz więcej praw. Właściciele zwierząt pragną dla nich jak najlepszych warunków. Wymaga to również od marketingu ekologicznego optymalizacji strategii, produkcji oraz dostosowanie maszyn do produkcji ekologicznych produktów.

Oczekiwania i problemy klientów stają się często związane z ekologią. Środowisko jest tym, co ludzie pragną zachować dla potomnych. Ludzi przerażają wizję świata bez natury: trawy, drzew, jezior, rzek, strumieni, mórz, gór i oceanów. Dlatego marketing ekologiczny staje się obecny w coraz większej ilości reklam: ubrania, pralki, zlewozmywaki, a może maszyna do zmywania.

Zazwyczaj osoby, które je wymyślają zapominają, że np. woda jest potrzebna do stworzenia pralki ekologicznej, tak samo zmywarki. Urządzenia te wymagają zużycia znacznie większej ilości wody niż całożyciowe mycie naczyń ręcznie: zmywarka obmywa, a większe resztki i tak musisz spłukać, zmywarka pobiera wodę żeby wyczyścić, wyprodukowanie jej to ogromny koszt pod względem wody.