Brak zrozumienia potrzeb klientów to najczęstszy błąd popełniany przez sprzedawców. Jakie jeszcze błędy mogą sprawić, że twoje produkty leżą na pułkach, a inny sprzedają je w mgnieniu oka? Jest kilka rodzajów błędów, których warto się wystrzegać będąc sprzedawcą. Tak naprawdę zrozumienie klienta powinno być hasłem codziennie powtarzany w handlu.


Nawiązanie relacji z klientem prowadzi do jego głębszego zrozumienia własnej potrzeby. Klient też się uczy od sprzedawcy: jak nazywać rzeczy, co mówić żeby było wiadomo o co mu chodzi. Dlatego relacja to klucz do sukcesu w sprzedaży.
Motywacje klientów też są najczęściej kluczowym zagadnieniem do sprzedaży produktu. Gdy sprzedawca już nawiąże relacje, klient zaczyna się otwierać. Tutaj sprzedawca najczęściej popełnia błąd nadmiernymi propozycjami albo brakiem podpowiedzi, gdy klient zaczyna myśleć, co właściwie by chciał. Trzeba odpowiednio wyważyć polecanie produktów: nadmiar produktów albo ich całkowity brak nie prowadzi do sprzedaży.


Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie parafraz do tego co mówi klient. Sprzedawca zawsze powinien stawiać pytania otwarte. Dzięki temu to klient myśli i opowiada więcej na temat własnych potrzeb. Sprzedawca tylko potwierdza to co klient sam proponuje. W ten sposób sprzedawca zyskuje dużo uwagi i informacji od strony klientów.
Klient, który widzi, że sprzedawca chce go zrozumieć, chętniej kupuje, nawet nie do końca odpowiadające produkty. Jest mu po prostu miło ,wytworzona relacja chce być przez niego podtrzymywana. Przy okazji klient będzie wracał do takiego sprzedawcy.